Osadus - 16. oktoober

„Eks siis sinagi oleksid pidanud halastama oma kaassulase peale, nõnda nagu mina sinu peale halastasin!"

Matteuse 18:33

Jeesus kõneles loo kuningast, kes kustutas oma sulase laenu, kuid nägi varsti, et seesama sulane lasi heita vangi oma kaassulase, kes oli talle võlgu. Jeesus tõi selle näite, et selgitada, kuidas Jumala andestus on seotud inimliku halastusega.

Need, kelle Jumal on halastamatu, kipuvad olema halastamatud ka iseenda ja teiste vastu. Halastamatu jumal on vale, olgu see religioon, inimese mina, töö, seks, saamahimu, sõltuvus, sundus või miski muu. Need, kelle Jumal on armuline, kuid kes on ise halastamatud, kogevad ebapiisavalt Jumala andestust või ei väljenda küllaldaselt oma tänulikkust Jumala halastuse eest.

Ilmselt kõige liigutavamad sõnad muusikalis Les Miserables on laulul, milles üksikema laulab, kuidas ta arvas, et Jumal on andestav. Kogenud halastamatust inimeste poolt, koges ta, et ka Jumal on halastamatu. Lesbid ja geid on sageli kiriku poolt allutatud armutule jumalale. Selletõttu võime ka põlata kirikut ja vahel isegi Jumalat.

Need meie hulgas, kes tunnevad Jumala halastust, võivad aidata kirikul paremini mõista, lahti seletada ja jagada seda halastust. Nõnda me hoiduksime saamast kiriku suhtes sulase sarnaseks, kelle peale Jeesuse tähendamissõnas halastati, kuid kes ise osutus halastamatuks.

Ilmutagu minu kannatlikkus teistega sinu halastust minu vastu, Jumal.

Autor Chris Glaser
Tõlkija Heino Nurk
Toimetaja Meelis Süld
Originaali tiitel The Word is out: daily reflections on the Bible for lesbians and gay men
© 1994 Chris R. Glaser
Kirjastaja Westminster John Knox Press 1999
Esmakirjastaja HarperSanFrancisco 1994